YOGA PRED SPANÍM

Yoga je všestranne využiteľné cvičenie a vie efektívne vyriešiť problémy vyvolané psychickým vypätím, stresom, bolesťou fyzického charakteru alebo chorobou.

V tomto článku sa chcem venovať problému, ktorý trápi množstvo z nás. Dlhé a nekonečné prehadzovanie sa v posteli, nekonečný vír myšlienok krúžiacich v hlave aj celé hodiny. Následná vyčerpanosť a letargia každé ráno, spôsobená prebdenými nocami.

Možno je vám to známe. Volá sa INSOMNIA - alebo inak, nespavosť. Môže viesť k problémom s pamäťou, depresii, podráždenosti a zvyšovať riziko ochorenia srdca atd. Rieši sa mnohými spôsobmi napríklad bylinkami alebo terapiou, v modernej dobe až liečbou tabletkami, ktoré stimulujú mozog a sú silne návykové.

Insomnia môže byť spôsobená psychickou poruchou, ktorá sa dá jednoducho vyliečiť dýchaním a cvičením. Yoga často dokáže s týmto problémom ľahko pomôcť, tým, že ukludní a spomalí prúd myšlienok. Dokonca pomáha aj ľudom, ktorí trpia prebúdzaním sa počas noci. Ako? Stačí pár jednoduchých relaxačných cvičení pred spaním. Tu je pár z nich:

 

 

Nohy na stene
Viparita Karani

 

Viparita Karani zmierňuje unavené či stuhnuté nohy a chodidlá, uvoľňuje trup a zadnú časť krku, zmierňuje bolesti chrbta, upokojuje myseľ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Baddha Konasana
 

Baddha Konasana tkz. roznožka, stimuluje brušné orgány, vaječníky, močový mechúr a obličky. Ďalej stimuluje srdce a zlepšuje krvný obeh, pomáha pri úľave depresie,  eliminuje úzkosť, a únavu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sviečka
Sarvangasana

 

Sarvangasana upokojuje nervy a znižuje krvný tlak. Taktiež odstraňuje úzkosť, nespavosť a podráždenosť. Pomáha pri poruchách zažívania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prasarita Padottanasana

 

Prasarita Padottanasana, upokojí mozog a práve preto je veľmi prospešné praktikovať ju pred spaním. Posilňuje tiež chrbát a je výborná na odstránenie bolesti chrbtice, posilňuje tiež nohy a brušné orgány.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sklopený hrdina
Supta Virasana

 

Supta Virasana okrem toho, že upokojí a pripraví na dobrý spánok, zmierní aj unavené nohy a zlepšuje trávenie. Dámy iste poteší, že efektívne zmierňuje príznaky menštruačných bolestí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stoj na hlave
Salamba Sirsasana

 

Salamba Sirsasana pomáha tiež pri bolesti chrbta, bolesti hlavy, srdcových ochoreniach, vysokom tlaku, bolestivej menštruácii, bolesti krku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mŕtvola
Shavasana

 

Shavasana, alebo mŕtvola ako ju zvyknú nazývať. Podľa polohy asi porozumiete, prečo :) Táto asana upokojuje mozog a pomáha zmierniť stres a depresiu. Krásne uvoľní telo, znižuje bolesti hlavy, únavu a lieči nespavosť. Pomáha znižovať tiež krvný tlak.

 

 

 

TIP: Každú z asán praktizujte 2 - 5 minút. Snažte sa pritom na nič nemyslieť, čo dosiahnete napríklad počítaním. Alebo si prečítajte môj návod na MEDITÁCIU.

Dúfam, že sa vám článok páčil a umožní vám lepšie a efektívnejšie zaspávanie. Nezabúdajte tiež, že najlepší spánok máte do 10tej hodiny večernej. Ak máte otázky alebo tipy na iné asany, využite priestor v komentároch pod článkom.

 

Facebook

Ponuka

  • Skupinové prednášky
  • Týždenné a mesačné jedálničky
  • Osobné konzultácie
  • Ayurvedská diagnostika a masáže
  • Príprava a predaj raw sladkých a slaných pokrmov
  • Ochutnávky
  • Príprava a predaj Green Smoothie
  • Cvičenie Yogy
  • Škola (ne)varenia

Vaše postrehy

Blanka Kobayashi

Matsudo International Cultural Ambassador - TOKYO, JP

 

Vanda is super talented and knows what she is talking about. She makes amazing food, healthy, nutritious and raw.

Kontaktujte nás